[amres-info] vanredno stanje nastave na fakultetima
bojt
bojt at imk.grf.bg.ac.rs
Fri Mar 20 08:17:01 CET 2020
> Mi smo za G-Suite registrovali "bg.ac.rs" domen za UB, lako mogu da se dodaju poddomeni za fakultete, što je potrebno da bi se registrovali profesori i studenti.
Nisam siguran da mogu lako da se dodaju. Kada ste otprilike registrovali "bg.ac.rs" domen? Mi smo više puta pokušavali da na G-Suite for Educational registrujemo "grf.bg.ac.rs" domen, ali bez uspeha, pa mi sada pada na pamet da razlog nije bio taj što je "bg.ac.rs" domen već bio registrovan (mada...čisto sumnjam)? Probavali smo razne varijante (proxy / no proxy, razne IP adrese, razne grf e-mail adrese itd), ali nas je posle poslednjeg koraka procedure za registraciju svaki put odbijao sa:
Sorry, we can't complete your signup
Google works hard to keep spammers from using G Suite for Education. As part of this effort, we refuse to create domains that we believe will be used for spam. Unfortunately, we may sometimes refuse legitimate signups. If you've been stopped in error, we're sorry for the inconvenience.
Google weighs several factors when evaluating registration attempts, including the number of domains that have been created from that location and whether the domains have just been created or have a good reputation on the internet. Users trying to create a lot of domains, who are using shared computers or computers infected with malware; or signing up for low reputation domains may hit this limit.
Please review the Google Security Checklist to ensure your computer is free of viruses.
poz. b.
Bojan Tepavcevic, dipl.inz.
Sef Centra za Informacione Tehnologije
GRADJEVINSKI FAKULTET
UNIVERZITETA U BEOGRADU
Bulevar kralja Aleksandra 73
11001 Beograd,
P.O.B. 895, SRBIJA
Tel (+381-11) 337-01-51
E-Mail: bojt at imk.grf.bg.ac.rs
----- Original Message -----
From: Slavko Gajin
To: amres-info at amres.ac.rs
Sent: Thursday, March 19, 2020 22:43
Subject: [amres-info] vanredno stanje nastave na fakultetima
Drage koleginice i kolege,
Verujem da su i mnogi od vas izloženi pritisku da se što pre obezbedi nastavak nastavnog procesa , ali u ovim okolnostima ima dosta "šuma", nesinhronizovanih akcija i improvizacije, što sve može lako da vodi do haosa.
Lako je prepoznati da je sada najvažnije omogućiti video/veb konferencije i elearning. Za ovo drugo moodlu je široko rasprostranjen, mada ne i opšte prihvaćen. Takođe i video konferencije mnogi koriste, ali nastava za veći broj studenata se ipak razlikuje od web meeting-a manjeg broja ljudi. Pri tome su zahtevi da bude jednostavno, brzo za realizaciju i (najvažnije?) besplatno!
Ministarstvo sa Microsoftom radi na masovnom puštanju MS Teams , ali su prioritet škole - treba otvoriti više stotina hiljada naloga. Na sajtu https://www.rasporednastave.gov.rs/ data su uputstva za MS Teams i ZOOM , ali tako da ne mogu da zamislim kako će se naši nastavnici tu uopšte snaći.
ZOOM je dosta jednostavniji, odlično radi (bar za sada), ali u besplatnoj verziji ima dva bitna ograničenja: do 100 učesnika (studenta) i trajanje do 40 min. Bolje bi bilo da je 45 min, ali može da posluži i ovo. Ograničenje od 40 min se prevazilazi za 15 USD mesečno, što je verujem mnogima prihvatljivo. Dakle, ZOOM je jednostavan, ali postoji tu i dosta skrivenih detalja, a moja iskustva sam zabeležio u formi kraćeg video tutorijala koji smo okačili na RCUB medija portal: http://media.rcub.bg.ac.rs/?p=7451
Takođe, i WebEx je povećao broj učesnika do 100 , što će da važi u naredna tri meseca , a nadamo se da neće biti razloga za produžavanja ;)
WebEx je bio možda i prvi web conf alat, dugo je bio dosta skup, ali dok sam koristio radio je odlično. Danas kada sam probao iz chorme-a kvalitet videa je bio očajan, a da bih probao komunikaciju sa dve desktop app, za registraciju drugog naloga sam dobio poruku - "Our team has begun to get your video conferencing account set up. Please bear with us as there might be a delay due to the increased demand being created by the impact of COVID-19. Our team will respond to you shortly as soon as they have it set up." Izgleda da imaju problem sa skaliranjem, all se nadam da će rešiti.
Druga nezavisna inicijativa je da se ide na G-Suite for Education - besplatno, ima podršku za video konf, google stoji iza toga - naizgled, može li se zamisliti nešto bolje?
To je bila inicijativa i na UB, čime sam se takođe pozabavio ovih dana, a svoja iskustva koja sam preneo rukovodstvu UB, podeliću i sa vama. Zbog već sada dugačkog mejla, krenuću od zaključka, a u nastavku su detalji.
ZAKLJUČAK (u kontekstu vanrednih okolnosti):
- G-Suite for Education - koliko pričaju o tome, očekivao sam mnogo više. Možda postoji neka profi verzija, ali besplatna verzija je ok alternativa za nekoga ko nema ništa, pa uz malo više truda može da pusti bar nešto, makar i uz probleme (npr. manji fakultet, neka viša škola.)
- Za veće fakultete puštanje G-Suite "na brzinu" i sa nedovoljno kapaciteta daje više rizika nego prednosti.
- Za prevazilaženje ove urgentne situacije uz manje rizika i više prednosti, definitivno je bolje koristi:
o ZOOM, WebEx, MS Teams (ko ima ili kada ministarstvo omogući)
o Moodle - RCUB moodle, koji je otvoren za sve članice UB, ali i druge univerzitete i više škole (iskazujemo solidarnost). Takođe, mnogi fakulteti (naši i drugi) duže vreme imaju svoje instance i to lepo koriste.
DETALJI:
U normalnim okolnostima G-Suite nudi atraktivnih opcija za fakultete - integraciju sa google drive, docs i drugim servisima, uključujući i outsorsovanje institucionalnog mejla u google. Kažem u normalnim okolnostima, jer to podrazumeva proces testiranja, integracije i puštanja u produkciju.
Mi smo za G-Suite registrovali "bg.ac.rs" domen za UB, lako mogu da se dodaju poddomeni za fakultete, što je potrebno da bi se registrovali profesori i studenti.
Za korišćenje G-Suite ipak se postavlja pitanje "šta se želi postići", gde su moguće sledeće opcije:
- Uvesti rešenje za sve fakultete univerziteta- nerealno , čak i u redovnim okolnostima
- Preporučiti pojedinim fakultetima da nezavisno koriste - može, ali nemamo dovoljno iskustva (sem ovih mojih stavova i zaključaka), a ako oni imaju potrebe mogu i sami, a najverovatnije nije sada ni za njih realno da se to masovno pušta na brzinu
- Koristiti za studije pri univerzitetu - izvodljivo je, ali ima dosta posla i potencijalnih problema
Najveći problem za puštanje je dodavanja korisnika, što je moguće na sledeće načine:
- Ručno dodavanje - moguće je za manji broj profesora , ali ne i za studente. Jer korisnike treba i administrirati, dodeljivati im privilegije itd.
- Moguć je masovni upload iz pripremljenog excel fajla (CSV), ali ja sam posle pola sata odustao čak i sa jednim korisnikom (ima dosta polja, bitan je format, treba znati šta je šta itd.)
- Postoji mogućnost integracije sa bazom korisnika tj. AAI infrastrukturom (ali to je dosta složeno i kod nas malo ko podržava).
Ali ako problemu pristupimo "inženjerski" onda da krenemo od osnovnog cilja koji želimo postići - u ovim vanrednim okolnostima za nastavak odvijanja nastave najvažnije je obezbediti: video konferencije za veći broj učesnika, deljenje materijala i osnovna kolaboracija (razmena obaveštenja, poruka itd.).
Za to može da služi Classroom i Hangouts Meet, a moja iskustva su sledeća:
- Classroom - relativno se lako koristi, može da posluži , ali nudi samo bazične mogućnosti (postavljane materijala, dok su informacije u obliku postova na glavnoj stranici, što mi više liči na facebook organizaciju nego na forum ili nešto slično). Testovi koji postoje su u obliku instant pitanja , više za ankete neko provere znanja. Takođe, i studenti moraju da budu registrovani da bi pristupali ovoj aplikacije.
- Hangouts Meet je za video konferencije
o Prednosti
§ do 250 korisnika , besplatno do 1. Jula.
§ Očekujemo da će da podnese pritisak velikog broja korisnika
o Nedostaci
§ korisnik istina ne mora da bude registrovan da bi pristupio konferenciji , ali profesor za svakog mora da "klikne" saglasnost za pristup. Prethodna prednost time gubi smisao.
§ Pokreće se iz google chrome, što je dobro, ipak ima limitirane mogućnosti u odnosu na druga rešenja na bazi desktop aplikacije (kontrola, deljenje ekrana nije u okviru konferencijskog prozora itd.)
Nadam se da će nekom biti od koristi.
Srdačan pozdrav i dobro zdravlje,
gaja
__________________________________
Prof. dr Slavko Gajin
director
RCUB
Belgrade University Computer Center
Kumanovska 7, Belgrade
Serbia
Tel.: +381-11-3031258
Fax: +381-11-3031259
Email: slavko.gajin at rcub.bg.ac.rs
Internet: http://www.rcub.bg.ac.rs
------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
amres-info mailing list
amres-info at rcub.bg.ac.rs
https://afrodita.rcub.bg.ac.rs/mailman/listinfo/amres-info
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://afrodita.rcub.bg.ac.rs/pipermail/amres-info/attachments/20200320/c6221fd5/attachment-0001.html>
More information about the amres-info
mailing list