DOOM II
Najzad, sa nekoliko godina zakasnjenja DOOM je moguce pokrenuti i na dragim nam prijateljicama. Zasto tek sada? Negde pocetkom 1994, posle izdavanja originalnog DOOM-a od strane famoznog ID Software-a slavni pc programeri, pa cak i po koji Amigista izjavljivali su da je apsolutno nemoguce prebaciti doticnu igru i njoj slicne bilo na Amiga ili Mac platforme zbog jednog, ali ogromnog problema...
Momci iz Team 17 firme su zeleli da prerade DOOM II za Amigu, ali iz ID-a nisu hteli ni da razgovaraju dok im ne uplate sumu od $50 000 . Nazalost ili na srecu Team17 se nije prihvatio ovog posla, vec su sopstvenim snagama razvili vlastiti engine i napravili AB3D, igru daleko bolju od samog DOOM-a!
...
Najpre o potrebnoj konfiguraciji. Iako ima vise verzija zahtevi su im prilicno slicni. Minimum je 020 procesor sa 4 MB FAST rama i AGA grafika, mada je igranje pravo mucenje bez makar 8 MB FAST-a. Naravno potreban vam je i WAD fajl (duzine 14 MB !) sa pc-a.
...
Zatim, rec-dve o brzini. Moram priznati da sam bio skeptican po ovom pitanju sve dok se nisam licno uverio. Na Blizzard-u cetvorci (030/50MHz) se moze sasvim lepo igrati (15fps) na celom ekranu, ali u 2X1 modu. Za 1X1 je ipak potreban 040 ili nesto jace. Ali ne ocajavajte jer i u 2X1 igra izgleda bolje nego na pc-u u 1X1! A i teksture nisu toliko velike, pa nema nekih gubitaka kvaliteta.
...
Sto se tice zvuka u igri ga ima i osrednjeg je kvaliteta. A da bi se slusala i muzika u toku igre potrebno je skinuti jos jednu arhivu sa Amineta duzine 1.2 MB, koja sadrzi instrumente.
...
Sve u svemu igra je dovoljno dobra za ubijanje slobodnog vremena, pa ako imate 15-ak MB viska na hard-u izvolite. Ipak, ni blizu AB3D-u ili Trapped-u :) .
Subjektivna ocena 65 %.
// Milan Golubovic
\X/ *Amiga* Fanatic