MUZIKA NA STRUJU

***********************************************************
U februarskom broju Sveta Kompjutera je ljubaznoshcu ljudi koji tu rade, objavljen intervju sa DJNickom. Medjutim iz pravnih razloga koji su poznati samo njima i ClickBOOM-u, izbaceni su neki delovi intervjua u kojima se pominje pravljenje jedne od najboljih tabacina svih vremena za Amigu (Capital Punishment-a). Stvar je donekle izvadio naslov (Kapitalni zvuk) :) medjutim to je bilo najvise sto je moglo da se uradi :( . Zbog cinjenice da je igra radjena u Srbiji, a u cilju bolje prodaje i plasmana iste, imena autora morala su ostati nepoznata. Nakon ucinjene nepravde prema nasem nacionalnom bicu i svesti, osecamo odgovornost da u potpunosti objavimo intervju, bez ikakve cenzure i sa svim greskama (koje je Tihomir uspesno ispravio) :). Jos jednom se zahvaljujemo redakciji S.K. na ukazanom poverenju i razumevanju.
************************************************************


Velike mogucnosti i niske cene doprinele su
popularizaciji izrade muzike na kompjuterskim
sistemima.


Jedna od najpoznatijih lichnosti sa YU scene je DJ Nick.
Cilj intervjua je da primerom ovog uspeshnog DJ-a zainteresujemo mlade (a shto da ne i starije) chitaoce za bavljenje ovim zanimljivim, i ukoliko ste snalazhljivi unosnim poslom.

AF: Zdravo Nick, za pochetak se predstavi nashim chitaocima koji slabije prate domacu scenu, te im tvoje ime nije poznato.

DJ Nick: Muzikom sam pocheo da se bavim josh u osnovnoj shkoli. Svirao sam gitaru ali sam posle godinu dana uvideo da mi je sintetichki zvuk dosta blizhi i kupio sam Amigu 500. U prvoj godini srednje shkole sam napravio prvi modul koji se pushtao i na shkolskoj televiziji, i tada sam prvi put upotrebio alias DJ Nick... Pesma se zvala D-Tronic, i postigla je mnogo veci uspeh nego sto sam se nadao. Po povratku u shkolu dochekale su me burne ovacije i po prvi put sam zamoljen da dajem autograme.

AF: Koji su bili sledeci koraci?

DJ Nick: Tokom '93. sam kupio Amigu 1200,koju sam do '96. nadogradio na sistem koji i sada imam: A1200, Blizzard 1230 sa koprocesorom 68882 na 50 MHz, 16 MB RAM-a, 2 hard diska, CD ROM, MIDI interfejs i sempler GVP DSS 8+. Takodje sam promenio i muzichki ukus i sa dotadashnjeg repa sam preshao na tehno zvuk.

...

AF: Ti si autor muzike za hit tabachinu Capital Punishment, o chijoj se izradi malo zna.

DJ Nick: To je chinjenica nepoznata shirem krugu ljudi. Pomenuti hit su u potpunosti uradili nashi autori, sastavljeni, uglavnom, od domace grupe Juice. Razlog za prikrivanje ovih podataka su tadashnje nesimpatije ostatka sveta prema svemu shto je sa ovoga podneblja (u to vreme je josh trajao rat), tako da smo u igri potpisani sa izmishljenim imenima. Inache, igra je postigla svetski uspeh i ocenjena, po mnogobrojnim chasopisima, ocenama izmedju 9 i 10.

AF: Kazhi nam neshto opshirnije o tvom radu na ovoj igri?

DJ Nick: Posla je bilo dosta poshto sam jedino ja bio zaduzhen za zvuk. Pored muzichkih tema neophodno je bilo uraditi i veliki broj zvuchnih efekata, chija je izrada bila posebno zanimljiva. Poshto nisam imao pravi DSP morao sam neke od efekata da snimam u zgradama, po podrumima i hodnicima. Radnja je tekla otprilike ovako: Ortaci i ja upadamo u neku zgradu, ukljuchujemo kasetofon i pochinjemo da se deremo HU, HA !$#, nakon chega izlecu stanari, a mi bezhimo u sledeci ulaz, i tako smo "obishli" 30-tak ulaza. Glavna muzichka tema je prihvacena posle dve odbachene. Prva stvar koju sam uradio je bila dobra ali suvishe mrachna, druga je bila komercijalnija (u Prodigy fazonu) i svidela se ostalim momcima, ali ja lichno sam bio nezadovoljan te sam napravio neshto trece, po mom ukusu, shto je sve odushevilo i nashlo se u igri. Za izradu celokupnog zvuka bilo mi je potrbne oko tri meseca...

AF: Zhelimo ti puno uspeha u daljem radu i za kraj nam reci adresu na kojoj nashi chitaoci mogu da te kontaktiraju.

DJ Nick: Isto zhelim i vama, a zainteresovani mogu da mi pishu na djnick@marsh.co.yu.

Zeljko MATIC
Aleksandar POPOVIC

nazad