[amres-info] Digicert
Dusan M. Vuckovic
Dusan.Vuckovic at elfak.ni.ac.rs
Sun Mar 22 23:20:40 CET 2020
Hvala puno,
Ja sam doticnu gospodju uputio bas na tu stranicu i dao joj screenshot WHOIS na kojoj je pisalo moje ime i svi podaci o meni. Nije upalilo .
Ali, to izgleda nije vise relevantno . Da se pripremimo za migraciju :)
Javljajte sta Vam bude potrebno od nas pls.
Hvala
Dušan VučkovićM.Sc. MCP_ID:3342085|Faculty of Electronic Engineering|Head of IT
P +381 18 529373 | M +381 69 1583000 | F +381 18 588117 | Aleksandra Medvedeva 14, Niš 18000, Serbia
________________________________
From: Andrijana Todosijević <andrijana.todosijevic at amres.ac.rs>
Sent: Sunday, March 22, 2020 9:37:35 PM
To: amres-info at amres.ac.rs
Subject: Re: [amres-info] Digicert
Dragi kolega Dušane i ostale kolege,
Dobro je što ste uputili na ovaj problem. Zapravo DigiCert se pokazao kao veoma dobra i pouzdana platforma u proteklih nekoliko godina, sve do prošle godine kada smo svi počeli da se susrećemo sa problemima iste ili slične prirode. Oni su promenili način poslovanja i pooštrili mere, što je svima stvorilo prepreke u radu. Naš savet za institucije koje su svoju organizaciju validirale na srpskom jeziku je da DigiCert podršci ukažu na portal https://registar.ac.rs/ I pošalju im screenshot WHOIS pretrage svog domena. AMRES je pisao GEANT-u o svim slučajevima koje smo imali. Takođe, pisali smo i DigiCert podršci u ime pojedinačnih institucija kada je to bilo potrebno. Iz svog iskustva moram da kažem da, na žalost, operateri koji rade validaciju nemaju baš pragmatičan pristup, već svaki zahtev tretiraju pojedinačno (zapravo je ideja sa stranicom na AMRES sajtu dobra i možemo da je primenimo, samo se bojim da ni to neće biti dovoljno), tako da svi moraju ponaosob da prođu isti proces. Dodatno, kada validiraju organizaciju koja je na srpskom jeziku prilikom poziva ne mogu ni da je izgovore. I da, svakako čekaju i oslanjaju se na osobu koja je “language expert” u ovakvim situacijama.
Takođe, mnogi si se žalili na DigiCert podršku u poslednje vreme i dobili smo informaciju od GENAT-a o dodatnim opcijama validacije u toku vanrednog stanja i pandemije, što možete pročitati u nastavku mejla.
Iskoristila bih ovu priliku da najavim da će od 01. maja 2020. godine novi partner i provajder TCS servisa biti SECTIGO sertifikaciona kuća. Promenom partnera će doći i do promene u organizaciji TCS servisa i promene portala. U skladu sa tim, AMRES preporučuje svim korisnicima AMRES TCS servisa da dobro sagledaju svoje potrebe za digitalnim sertifikatima za naredni period, zatraže nove sertifikate i obnove postojeće na DigiCert portalu do i zaključno sa 30. aprilom 2020. Nakon 30. aprila TCS administratori će moći da pristupe DigiCert portalu, vide postojeće sertifikate, primaju notifikacije, ali neće više moći da zahtevaju nove sertifikate. Svi zahtevani sertifikati će ostati validni, do njihovog regularnog isteka.
AMRES trenutno testira novu platformu u cilju pripreme potrebnih uputstva koja će, nadamo se, svima olakšati rad. Trenutno mogu da vam kažem da ćemo i dalje morati da validiramo organizacije na svakih godinu dana, a koliko za sada vidim proces validacije za sve organizacije će započinjati glavni adminstrator portala, a to je AMRES. Takođe, trenutno je deo organizacija na DigiCert portalu validirano na srpskom, a deo na engleskom jeziku. AMRES je ovog puta validirao organizaciju na engleskom jeziku i ovom prilikom bih želela sve TCS administratore da zamolim da na vreme pripreme jedan zvaničan dokument na engleskom jeziku, preveden od strane ovlašćenog prevodioca, koji sadrži podatke o instituciji, prvenstveno naziv i adresu institucije. AMRES će se potruditi da ispita sve opcije koje novi portal pruža, adekvatno organizuje i koliko god može olakša ovaj proces. Molim vas da imate u vidu trenutnu situaciju u zemlji i nemogućnost odlaska na posao (što utiče na validaciju organizacije), a što će verovatno usporiti prelazak na novi portal.
Trenutno smo u procesu upoznavanja sa istim, a čim sve pripremimo obavestićemo TCS administratore da je portal spreman i da mogu da počnu da koriste servis.
Ukoliko imate dodatnih pitanja ili nedoumica, slobodno zovite ili pišite na helpdesk at amres.ac.rs<mailto:helpdesk at amres.ac.rs> . Na DigiCert portalu vidim da je validacija istekla za 5 organizacija. Ukoliko budete imali problema sa validacijom, pokušajte da koristite opcije koje je naveo GEANT (obaveštenje na kraju mejla) ili nam pišite, pa ćemo zajedno probati da rešimo problem.
Svakako, sve argumente i savete uvek možete podeliti sa kolegama. Hvala na razumevanju.
Srdačan pozdrav,
Andrijana
P.S. GEANT obaveštenje:
- We understand that some of you are experiencing very poor levels of DigiCert support. We inquired whether this could be related to the global pandemic and some changes in their operations, but were assured that they have taken all the necessary measures to ensure that the support is ongoing 24/7.
https://www.digicert.com/digicert-and-covid-19-preparedness/
One other issue that was raised is org validation by phone when the offices and campuses are closed. Here is a note from DigiCert management team:
“This is something that we are seeing across the globe and have been working on for some time.
As for alternative validation options:
* We can leave a code on a voicemail reached through the organization’s direct line and have the contact reach out to us with the code.
* This is where are seeing the most success. However, we do still need to call a verified phone number for the organization, but we can use an extension if the IVR allows for it.
* We can use a phone number or email that is shown on a ‘Contact Us’ page on the organization’s official website.
* We can send a post card with a code on it to the organization and have someone contact us with the code.
* We can call any number that appears associated with the org on an approved third-party listing, such as Google Maps. “
From: amres-info [mailto:amres-info-bounces at rcub.bg.ac.rs] On Behalf Of Dusan M. Vuckovic
Sent: Saturday, March 21, 2020 1:44 PM
To: amres-info at amres.ac.rs
Subject: [amres-info] Digicert
Pozdrav svima u izolaciji,
Moram da podelim sa Vama jedno iskustvo. Možda nekom pomogne.
Naime Digicert servis je jedna od najboljih stvari koje smo od Amresa dobili . Radilo je besprekorno do sinoć. Nikada mi više od 15 minuta nije trebalo da generišem sertifikat.
Kao i obično, poslednjeg dana, krenem novi sertifikat za mejl server da napravim. Problem na koji sam naišao je da su uveli nova pravila i da na 13 meseci traže validaciju institucije.
Pozovem support oko 1 ujutru u US. Mejl server je već uveliko down. Do 4:20 smo pokušavali da ustanovimo da Elektronski Fakultet u Nišu postoji ! Nismo uspeli!
Naime na sajtu AMRESA nema (ili je teško naći) više članica (fakulteti/Univerziteti). Sva akta na engleskom sajtu su na srpskom (ćirilica) . Ćirilica je bila glavni “blocker” jer je gospođa odmah rekla da joj treba “language expert” , koji dolazi tek u ponedeljak.
Tu smo i mi krivi jer imamo ćirilični sajt i sajt na engleskom , a u njenom registru je latinicom pisano “UNIVERZITET U NIŠU, ELEKTRONSKI FAKULTET”. Ona traži 100% match .
E sad nije tu ni AMRES toliko kriv. Vrhunac je bio kada mi je dala, njoj referentni sajt ministarstva , da se pronađem. To je ovaj sajt : http://www.uzzpro.gov.rs/english/ministarstva.html
Kada sam iz spiska na engleskom odabrao naše ministarstvo http://www.mpn.gov.rs/ Sleteo sam na stranu na srpskom. Strana na engleskom NE POSTOJI! . Pokušao sam i sa modifikacijom URL-a , da možda nabodem nešto na engleskom, ali ništa.
Rezervni plan je bio da na tom istom sajtu Ministarstva nađem bilo kakav pomen “UNIVERITETA U NIŠU” ili “ELEKTRONSKOG FAKULTETA”. Ni toga nema.
Ja reči nemam. Ako neko zna kako se stiže na sajt na engleskom nekao podeli to pls?
Mail server je bio down do malopre. Poslao sam kolegu na portirnicu fakulteta i Digicert ga je zvao na broj naveden u registraciji (portirnica). Tako smo validirali nalog.
Naravoučenije!
Proverite status svojih institucija u digicertu . Možda I vi imate crveni trougao.
Molba AMRES-u da na stranice na engleskom doda sve nas i dojavi Digicertu da mogu taj link da koriste za validaciju .
Hvala
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://afrodita.rcub.bg.ac.rs/pipermail/amres-info/attachments/20200322/a53c53c5/attachment-0001.html>
More information about the amres-info
mailing list