Istorijski gledano, razvoj CAD/CAE sistema je doveo do formiranja “modela” kao proizvoda vezanog za racunar, pa otuda u opisivanju ovih aktivnosti termin “kompjutersko modeliranje”. Danas najvisi nivo u ovim procesima predstavljaju “modeli proizvoda” koji u sebi sadrze potrebna znanja za podrsku jednom kompjuterski orjentisanom proizvodnom okruzenju (1. poglavlje)
U radu se za navedeni period daje razvoj metodologija ispitivanja CAT u statickoj i dinamickoj identifikaciji teretnih vagona i primena dobijenih rezultata u formiranju modela u analizi vise proizvoda (2. poglavlje).
Na osnovu varijantnih proracuna sprovedenih nad formiranim modelom stvaraju se uslovi za unifikaciju i tipizaciju nosecih struktura (3. poglavlje).
Usvajanje tipiziranog proizvoda omogucava znacajno podizanje nivoa automatizacije projektovanja (4. poglavlje).
Sistem inzenjerskog modeliranja treba da omoguci formiranje kompleksnog modela proizvoda iz kojeg se generisu specificni modeli prema postavljenom konceptu u tezi. Kao osnova integracije usvojenih aktivnosti uzima se model proizvoda formiran na bazi znanja u objektno orijentisanom okruzenju (5. i 6. poglavlje).
Imajuci u vidu vrlo ostre uslove eksploatacije teretnih vagona, verifikacija unificiranog proizvoda je realizovana nad specificnim modelom primenom FEA analize u statickim i dinamickim uslovima. Modeliranje za FEA analizu zasniva se na formiranju finih i redukovanih modela unificiranog proizvoda (7. poglavlje).
Razvijena metodologija predstavlja
osnovu za uvodjenje koncepta konkurentnog inzenjerstva u integraciji procesa
proizvodnje teretnih vagona.
KLJUCNE RECI:
modeliranje, model proizvoda,
objektno modeliranje, FEA analiza.
|
|