U danasnjim gradovima saobracaj
predstavlja vaznu funkciju sa svih aspekata zivota ljudi, ali i osnovni
generativni element urbane forme. Odvija se na gradskim ulicama razlicitog
znacaja u okviru putne mreze, izazivajuci pri tome i negativne efekte na
zivotnu sredinu. Istrazivanja u ovom radu su usmerena ka jednoj sveobuhvatnoj
analizi elemenata koji se posmatraju kao specifican sistem. Iznalazenjem
sto vise uzrocno-posledicnih veza izmedju gradske ulice i efekata saobracaja,
formiraju se brojni kriterijumi i mere zastite zivotne sredine, odnosno,
ambijenta gradskih ulica prethodno svrstanih u osnovne tipove. U skladu
sa principima saobracajne ekologije, mlade nauke koja podrzava humani pristup
u problematici zivotne sredine, i savremenih dostignuca u svetu, definisan
je koncept drugacijeg kvaliteta gradske ulice. To podrazumeva primenu utvrdjenih
mera u uslovima sto veceg prilagodjavanja motornog saobracaja postojecem
stanju ulica predvidjenih za ravnopravnu upotrebu od strane svih korisnika.
Pozeljna rekonstrukcija, narocito u stambenim ulicama, potencira oplemenjeni
ambijent koji se, s pravom, moze ocekivati.
KLJUCNE RECI:
saobracaj, gradska ulica, fizicke
strukture, tipovi ulica, posledice saobracaja, imisije zagadjivaca, ekolosko
- ambijentalna obelezja, “zivotna ulica”, kriterijumi i mere zastite ulice,
saobracajna ekologija.
prikaz
knjige
©
Copyright ZADUZBINA ANDREJEVIC, 1998