Glasovna obuka i govorna kultura uopšte, značajne su komponente za uspešno komuniciranje menadžera s javnošću. Istupanje u javnosti, publicitet kao oblik promocije i masovna komunikacija, zahtevaju posebnu konverzacionu pripremu. DOBAR GOVORNIK JE DOBAR IZVOR PORUKA. Uspešno komuniciranje zahteva izučavanje marketinške koncepcije i posebnih tehnika prenošenja poruka. Sloboda i samopouzdanje u vođenju poslovnih razgovora i pregovora, postižu se specifičnom obukom koja podrazumeva:
- relaksacija (tehnike opuštanja), tehnika disanja, oslobađenje glasa i otklanjanje ličnih prepreka (afektacija i trema), sticanje glasovne kondicije, prilagođavanje brzine govora (ritam i tempo), intonacija, artikulacija, dinamika i intenzitet;
- cilj je afirmativno, efektno komuniciranje, prirodnost u govoru, primena tehnike: "slikanje rečima". Uvežbavanje izražajnih oblika, izučavanje konverzacijskih maksima, analiza konverzacije (proučavanje zapisa, snimaka, anketa);
- izučavanje tehnika verbalne i neverbalne komunikacije - govorne figure, fortitet, klimaks i intenzitet;
- bonton u komuniciranju;
- grupne diskusije, snimanje razgovora, vežbe sa partnerom, govorne probe.
Seminari i tečajevi, sadrže predavanja i vežbe za retoričko obrazovanje menadžera:
- posebne tehnike: započinjanje razgovora, komunikativne finese, metod i stil izlaganja
"BITI DOBAR GOVORNIK, ZNAČI BITI LIDER U OBRAĆANJU, DOBAR SAVETNIK, PRENOSILAC PORUKE I DOBAR SLUŠALAC!!!" |