Kako sam oborio državni rekord u fai trouglu na 500km

OLC let

Meteorolozi su pedvideli da će tridesetog decembra preovlađivati suva termika. Sa nevericom smo gledali kako se pojavljuju prvi "lažni" oblačići, misleći da će da nestanu brzo, ali su se oni množili, termika pojačavala, neke jedrilice su već poletele sopstvenim pogonom. Vetar je promenio pravac, tako da smo ubrzano premeštali jedrilice na južni prag piste što je još dodatno odložilo poletanje. Većina jedriličara najavljivala je dugačke discipline, ja samo fai trougao 524km, uslov za dijamant. Prvi stub od 2m/s podigao me na startnu visinu, koja ne treba da bude prevelika jer razlika visine starta i cilja treba da bude manja od 1000m. Prvi krak trougla do aerodroma Hopetown, preleteo sam protiv vetra od 30km/h, za jedan sat i pedeset minuta. Dizanja su se pojačavala ispod kumulusa na preko 3m/s. Kad sam krenuo na drugi krak gde skoro da nije bilo oblaka, mislio sam da će biti teže u uslovima pretežno suve termike, ali jedva vidljive magličice, pokazivale su najbolja dizanja, centriranje lakše, tako da sam se opet brzo domogao kumulusa i drugi krak preleteo za manje od 1h30min, okrenuo Verborgenhof (druga okretna tačka) i tada je počela jurnjava sa 40km/h vetra u leđa duž kumulostrade. I pored velike brzine o(TAS oko 250km/h), rezerva visine se uvećavala kako sam se približavo cilju. Od buke zbog strujanja vazduha, radiostanicu sam čuo jedva toliko razgovetno da shvatim da iznad aerodrolma nema jedrilica. Pogleda prikovanog unapred i samo povremenim brzim pogledom na brzinomer da ne prekoračim VNE, posle prolaska ciljne linije oprezno sam povukao palicu da ne preopteretim krila, opet popeo u dobrom stubu na 4000m QNH visine i pogledao na sat. Treći krak zadatka preleteo sam za jedan sat i jedan minut, zadatak uspešno ispunio, a tek je prošlo 3h posle podne po lokalnom vremenu.

Film sa trećeg kraka trougla

Do kraja dana preleteo sam još 400km, OCL je prihvatio šest krakova ukupne dužine 830km. Analiza leta potvrdila je državni rekord od oko 122km/h u fai trouglu 500km, a brzina u odnosu na zemlju uz pomoć leđnog vetra u jednom momentu je dostigla 297km/h.

O sebi još uvek mislim da sam spor u preletima, ali to valjda najviše zavisi od meteoroloških uslova.

 

Aleksandar Diklić